کلید کنکور | مشاوره و برنامه ریزی کنکور

به دنبال یک جلسه مشاوره رایگان هستید؟



شبکه های اجتماعی

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More

دسترسی سریع

تبلیغات

برای رفع خستگی چی بخوریم؟

برای رفع خستگی چی بخوریم؟

 

برای رفع خستگی چه بخوریم؟

برای رفع خستگی چه بخوریم؟

 

 

 

راه های رفع خستگی ذهن کدام اند؟

نقش تغذیه در میزان تمرکز کنکوری ها

 

 

 

تغذیه در مدت زمانی که دانش آموزان ساعات طولانی سر کلاس هستند و یا در منزل مطالعه می کنند می تواند در میزان یادگیری آنها بسیار موثر باشد. همچنین غذای مناسب می تواند انرژی مورد نیاز بدن را در طول روز تامین کند و مانع خستگی زودرس شود.

ما در این مقاله شما را راهنمائی می کنیم چه چیزهایی بخورید که انرژی کم نیارید و روش صحیح غذایی تون چه میتونه باشه .

 

۱-خوردن غذاهای با انرژی بالا.

 

هر روز باید ترکیبی از قندها رو مصرف کنی. قندها به خاطر انرژی زیادی که در طول روز تامین می کنند اهمیت دارند. قند به دو صورت ساده و پیچیده وجود دارد که قندهای پیچیده می توانند سطح انرژی بدن را برای مدت طولانی تری در سطح بالا نگه دارند.

قندهای پیچیده در اغلب دانه ها و حبوبات مثل گندم یا برنج قهوه ای پیدا میشن

قندهای ساده هم بیشتر در عسل، میوه، نان سفید و برنج سفید وجود دارند.

 

 

۲- پرو تیین ها رو  به مدت طولانی استفاده کن.

 

پروتیین ها در مقایسه با انواع غذاها، احساس خوبی به بدن میدن که این خودش یک عامل مفید برای مبارزه با خستگی در بدنت هست. سعی کنید از پروتیین هایی که در غذاهای چرب یافت میشه استفاده نکنی در عوض به دنبال پروتیین در غذاهایی مثل مرغ، تخم مرغ ، دانه ها، سویا و پروتیین موجود در گوشت گاو باش.

 

۳- صبحانه رو فراموش نکن

 

همانطور که می دانید مهم ترین وعده ی غذایی در طول روز ، صبحانه است. به گفته متخصصان، صبحانه غذای مغز است. خوردن یک صبحانه کامل و سالم باعث افزایش تمرکز و توجه، بهبودی خلق وخو و کاهش احتمال چاقی می شه. خلاصه اینکه اگه تصمیم داری که با خستگی بجنگی خوردن صبحانه یه قدم خوب برای انجام این کاره. همچنین انرژی مورد نیاز بدنت رو در طول روز محیا میکنه. اشخاصی که صبحانه نمیخورن انرژی کافی در طول روز ندارن.

 

۴-  تعداد  وعده غذایی بیشتر ولی مقدار هر وعده غذایی کمتر.

 

یکی از موثرترین راهکارها برای حفظ انرژی بدن در کل روز، شکستن وعده های غذایی اصلی به وعده های غذایی کوچیکتر است. به این طریق در تمام طول روز احساس سیری خواهی داشت. ولی به این معنا نیست که نسبت به قبل بیشتر بخوری. منظور من همون مقدار غذای همیشه ولی در دفعات بیشتره. همونطور که غذاهای سالم و مقوی میتونه حس سیری و انرژی کافی رو در طول روز بهت بده، غذا خوردن زیاد هم باعث بروز اضافه وزنی و در نهایت باعث بروز خستگی در بدنت میشه.

 

۵- به مقدار کافی آب بنوش.

 

اگر در طول روز زیاد کار و یا ورزش می کنی حواست باشه آب کافی بنوشی. نخوردن آب کافی خطرات سلامتی بلند مدتی بر بدنت خواهد داشت که یکی از این عوارض بروز خستگی در بدنته. نخوردن آب کافی یکی از عوامل شایع احساس خستگی در دانش آموزان است. توجه کن که آب خالصه که باعث جلوگیری از خستگی زودرس میشه. نوشیدنیهای الکل دار یا کافیین دار استفاده نکن چون اینگونه نوشیدنی ها باعث پایین آمدن سطح آب بدنت میشه.

 

 

موفق باشید

گروه مشاوره ای مهندس محجوبه عظیمی

 

 

 

نظرات شما



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


با عضویت در خبرنامه، تازه‌ترین نوشته‌های سایت را در ایمیل‌تان دریافت کنید. برای عضویت نشانی ایمیل خود را وارد کرده و بر روی دکمه عضویت کلیک نمایید.

تمامی حقوق برای {your site} محفوظ می باشد.

طراحی و اجرا : اِدو وب