به دنبال یک جلسه مشاوره رایگان هستید؟



شبکه های اجتماعی

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More

دسترسی سریع

تبلیغات

چطور اعتیاد به گوشی را در دوران کنکور ترک کنیم؟

چطور اعتیاد به گوشی را در دوران کنکور ترک کنیم؟

 

چطور اعتیاد به گوشی را در دوران کنکور ترک کنیم؟

چطور اعتیاد به گوشی را در دوران کنکور ترک کنیم؟

 

ساعت رومیزی زنگ می خورد، با چشمان نیمه باز گوشی خود را چک می کند، بلهههه یک پیغام جدید.! و این یعنی آغاز فرصت سوزی…

زمانی را هم صرف چک کردن بقیه شبکه های اجتماعی می کند و وقتی چشم باز می کند می بیند بیشتر از یک ساعت است که در حال گشتن در فضای مجازی است.

یک کنکوری باهوش و زیرک اجازه نمی دهد وقایعی از این دست بازده او را که در ابتدای صبح بسیار بالاست، کاهش دهد.

بچه ها این شبکه های اجتماعی و خبرها و حتی پست هایی که دوستان شما به اشتراک می گذارند هیج کجا نمی رون!!!. هستند تا وقتی که شما وقت آزاد پیدا کنید یا نه بهتر است بگویم تا وقتی کنکور خود را دادید. بعد از کنکور دیگر با خیال راحت تا جایی که دلت می خواهد در این شبکه ها بچرخ.

اگر امروز فلان شبکه را چک نکنید هیچ اتفاقی نمی افتد ولی اگر حتی زمان مرور یک درس را از دست بدهید، به تدریج به نتیجه کنکور شما لطمه می زند.

چشم و گوش خود را باز کنید.

این اپ ها کاملا هوشمندانه طراحی شده اند و بسیاری از مهندسان خبره به کار گرفته شده اند تا بتوانند بیشترین مخاطب رو به خود جذب کنند. از صدای نوتیفیکیشن گرفته که مرتب توجهتو رو به خودش جلب کنه تا طراحی صفحه و رنگ ها و …. .

 

چطور اعتیاد به گوشی را در دوران کنکور ترک کنیم؟

۱- اولین و مهم ترین قدم اینه که تمام نوتیفیکیشن ها رو خاموش کنی. اگر هم سایلنت یا خاموش کنی که بهتر. نباید بذاری یه گوشی تو رو تحت سلطه خودش بگیره. بلکه تو باید اون رو تحت سلطه خودت بگیری. دلیل نداره برای هر پیامی که در کانال ها و گروه های تلگرامی میفرستند تو گوشیتو چک کنی اینا رو باید بذاری برای وقت استراحتت اونم برای مدت محدود. تاکید می کنم برای مدت محدود.

 

۲-تعداد کانال ها و گروه ها رو محدود کن.  از کانال ها و گروه هایی که می تونن به تو در راستای هدفت کمک کنند استفاده کن. کانال هایی که با خوندن مطالب اون انگیزه و روحیه بگیری یا بتونی نکات مشاوره ای خوبی را یاد بگیری می توانند بسیار ثمربخش باشند. اطلاع از قیمت دلار و آخرین مدل ماشین و گوشی رو بذار برای بعد کنکور. وقت زیادهههههههه. خیالت راحت.

 

۳-حتما برای خودت مدت زمان تعیین کنی.( مثلا یک ربع بعد ناهار.) همینکه حس کنی زیاد زمان نداری باعث میشه فقط به کارهای مهمت رسیدگی کنی. مثلا پاسخ افراد مهم رو بدی و یا فقط کانال های ضروری رو چک کنی.

 

۴- گذاشتن موبایل کنار کتاب اکیدا ممنوع

گوشی را باید تا حد امکان دور از خود قرار دهید. اگه مجبور شی برای هر دفعه چک کردن گوشی یک بار از جای خودت بلند شی کمتر وسوسه سراغت می اد.

 

۶- یه پوشه درست کن اسمشو بذار ضد کنکور یا “دشمن موفقیت یا آنتی موفقیت و همه اپ های غیر ضروری رو اونجا بفرست. هر دفعه چشمات به این اسم ها بخوره. قطعا حس خوبی بهت دست نمیده.

 

 

بچه ها اگه این راهکارها را پیگیری کنید، خواهید دید که روز به روز از وابستگی شما به گوشی موبایلتون کم میشه. و به امید خدا راه رسیدن به موفقیت هموارتر.

 

موفق باشید

گروه مشاوره ای مهندس محجوبه عظیمی

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان کلیک کنید.

 

 

 

نظرات شما



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


با عضویت در خبرنامه، تازه‌ترین نوشته‌های سایت را در ایمیل‌تان دریافت کنید. برای عضویت نشانی ایمیل خود را وارد کرده و بر روی دکمه عضویت کلیک نمایید.

تمامی حقوق برای {your site} محفوظ می باشد.

طراحی و اجرا : اِدو وب