به دنبال یک جلسه مشاوره رایگان هستید؟



شبکه های اجتماعی

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More

دسترسی سریع

تبلیغات

روش های کنترل استرس کنکور

روش های کنترل استرس کنکور

روش های کنترل استرس کنکور

روش های کنترل استرس کنکور

 

 

 

چطور استرس کنکور خود را کنترل کنم؟

آیا این میزان از استرس کنکور طبیعی است؟

 

 

روان شناسان اعتقاد دارند که اصولا امتحان بدون استرس غیرطبیعی است و وجود اندکی اضطراب میزان یادگیری و دقت را افزایش می دهد، زمانی استرس نگران کننده است که در عملکرد فرد تاثیر منفی داشته باشد.

 

روشهای کنترل استرس

 

 

۱- برنامه ریزی داشته باشید.

ابتدا یک برنامه ریزی بلند مدت داشته باشید که سیر کلی، جهت رسیدن به هدف را مشخص کند. سپس برنامه ریزی را کوتاه مدت کنید. می توانید برحسب آزمون های موضوعی پیش بروید. یا اگر از آزمون های آزمایشی استفاده نمی کنید خودتان ابتدا سرفصل هایی را که باید بخوانید مشخص کنید. و سعی کنید درس هایی که سخت تر یا ضریب بالایی را دارند مشخص کرده و آنها را در ابتدای برنامه قرار دهید و مشخص کنید چه زمانی باید برای فراگیری آن گذاشته شود. زمانی که جدول زمان بندی خود را کامل کردید پس ازطی هر مرحله کنارشان (تیک) بزنید. و اگر موفق به مطالعه بخشی از مطلب مدنظرتان نشدید آن را در برنامه هفته آینده قرار دهید. داشتن برنامه ریزی اصولی و به موقع خیالتان را برای مطالعه به موقع درس ها راحت میکند. درنتیجه می توانید با آرامش و بدون استرس به مطالعه بپردازید.

 

 

 

۲- تحرک بدنی را فراموش نکنید و شادابی تان را حفظ کنید.

ورزش می تواند سرعت یادگیری و  عملکرد حافظه و درک و شناخت را افزایش دهد،همچنین پژوهش ها نشان داده اند که ورزش از اثرات تخریبی استرس کنکور بر سیستم عصبی جلوگیری می کند.

 

 

 

۳- خواب مناسب داشته باشید.

بعضی از داوطلبان کنکور برای سبقت گرفتن از همکلاسی های خود برای مطالعه از خواب خود می کاهند. تاجایی که گاهی صبح ها درهنگام مطالعه چرت میزنند.

این مطالعه کاملا بی فایده و بدون بازده است. به این نکته توجه کنید که برای یک مطالعه دقیق و اصولی داشتن خواب کافی نیاز است. که این نیاز در افراد مختلف متفاوت است پس نیاز بدن خود را بشناسید و طبق آن برنامه ریزی کنید. البته باید حواستان باشد که در خواب زیاده روی نکنید. تا بتوانید استرس کنکور را مدیریت کنید.

 

 

 

 

روش های کنترل استرس کنکور

روش های کنترل استرس کنکور

 

 

 

۴- به خودتان روحیه دهید.

اگر روزی توانستید طبق برنامه هر درس را بخوانید و احساس کردید مطالعه ی شما رضایت بخش است به خود پاداش دهید. می توانید خود را به یک بستنی مهمان کنید و یا به کارهای موردعلاقه تان بپردازید که تاثیر بسزایی در افزایش اعتماد به نفستان دارد. به خود بگویید “امروز عالی بودم هیچوقت به خوبی امروز نبودم”. این کار تا حدی می تواند استرس کنکور را از شما دور کند.

 

 

 

۵-تغذیه مناسب داشته باشید.

مانند تمام روزهای سال، خوردن صبحانه اثر قابل ملاحظه ای بر روی حافظه و فراگیری مطالب درسی دارد. گنجاندن نان وغلات سبوس دار درصبحانه، موجب آزاد سازی تدریجی قند خون و ثبات نسبی آن در طول روز شده و کارایی حافظه را ارتقاء می بخشد. و استرس کنکور را کاهش می دهد. مصرف مغزها،پروتئین ها،شیر و پنیر قدرت فراگیری فرد را افزایش می دهد. به طورکلی فرد باید در همه زمان ها تغذیه مناسب داشته باشد تادر زمان خاص نیازی به تغییر عادات غذایی نباشد.

 

 

موفق باشید

گروه مشاوره ای مهندس محجوبه عظیمی

نظرات شما



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


با عضویت در خبرنامه، تازه‌ترین نوشته‌های سایت را در ایمیل‌تان دریافت کنید. برای عضویت نشانی ایمیل خود را وارد کرده و بر روی دکمه عضویت کلیک نمایید.

تمامی حقوق برای {your site} محفوظ می باشد.

طراحی و اجرا : اِدو وب