به دنبال یک جلسه مشاوره رایگان هستید؟



شبکه های اجتماعی

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More

دسترسی سریع

تبلیغات

روش‌های کاهش استرس در هنگام مطالعه قبل از امتحان

روش‌های کاهش استرس در هنگام مطالعه قبل از امتحان

 

راهکار های کاهش استرس قبل از امتحان

راهکارهای کاهش استرس قبل امتحان

 

 

 

 

راهکار های کاهش استرس قبل از امتحان

روش های کاهش استرس ویژه داوطلبین کنکور

چطور بر استرس امتحانات غلبه کنیم؟

استرس در کنکور

 

اکثر دانش آموزان استرس امتحان ها رو تجربه کردند. و امروزه واژه استرس و اضطراب برای کسی نا آشنا نیست. توجه کنید که اگر استرس از حدی بالاتر بره عملکرد فکری دانش آموز با مشکل رو به رو میشه. در این جا ما شما رو با روش های کاهش استرس آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

 

 

اول اینکه مراحل یادگیری که در ادامه توضیح می دهم را به ترتیب رعایت کنید. با این روش نه تنها به استرس قبل امتحان تون کمک می کنید بلکه به راحتی نمرات عالی می گیرید.

 

مرحله اول پیش مطالعه قبل حضور در کلاس است.

این مرحله با وجود اینکه ممکنه ده دقیقه بیشتر وقت نگیره ولی بسیار بسیار موثره اما متاسفانه این روند بین دانش آموزان هنوز رایج نشده است. پیش مطالعه حتی می تونه بین فاصله خونه تا مدرسه باشه. اصلا هم قرار نیست درس رو کاملا یادگیری بگیری. منظور فقط ایجاد یک تصویر کلی از اون بحث در ذهنت باشه. پیش مطالعه ناخودآگاه باعث می شود که سر کلاس فعال تر گوش بدی. و دنبال جواب سوالاتی میگردی که حین خوندن اون مبحث در ذهنت ایجاد شده. این یعنی تمرکز بالا.

 

مرحله دوم مرور درس های همان روز است.

خب حالا برگشتی خونه. اکثر بچه ها درس های فردا رو اماده می کنند وتوجهی به درس های امروز ندارند. درصورتی که راه درست اینکه حداقل ۲۰ دقیقه درس های امروزتون رو بخونید. حالا موقعی که معلمتون پرسش کلاس و امتحان میان ترم می ذاره باز این درس ها تکرار می شه. حالا موقع امتحان پایانی که برسه درس ها رو کاملا بلدی. بنابراین استرس خیلی خیلی کمتر خواهد شد. چونکه شب های امتحانت صرف مرور می شه.مرور های متوالی هم موفقیت حتمی رو به دنبال داره.

 

 

  رعایت نکات زیر هم می تونه خیلی تاثیرگذار باشه.

 

۱- اگر دروس رو مفهومی بخونی. احتمال ثبت همیشگی مطالب در ذهنت بالا می ره.

 

۲- به زمان بعد امتحان فکر کن. خوشحالی خودت رو بعد از امتحان و بعد اینکه اون زمان پر استرس تموم شد، توی ذهنت تصور کن. این کار خیلی خوبه.

 

 

راهکارهای کاهش استرس قبل امتحان

 

 

 

۳- نگران سختی سوالات نباش .اگه می ترسی که سوالا سخت باشه، بهتره که بدونی سوال برای همه سخت طرح شده است و تو تنها نیستی.

 

۴- انتخاب یه دوست برای درس خوندن

مثلا یه همکلاسیت که توی موضوعی که تو مشکل داری خیلی خوبه و می تونه سوالاتو رفع کنه.

 

 

راهکارهای کاهش استرس قبل امتحان

 

 

 

۵- به اندازه کافی بخواب و تغذیه مناسب داشته باش. خواب کافی به مغز کمک کی کنه که اطلاعات رو با حافظه بلند مدت منتقل کنه و آماده یادگیری مجدد بشه. بنابراین به هوای اینکه امتحان دارید شبای متوالی رو بیدار نمونید.

 

۶- در طول ترم خلاصه نویسی انجام بده. تا جایی هم که ممکنه به صورت نمودار و جدول و.. باشه. تا به راحتی شب قبل امتحان چند بار مرور کنی.

 

۷- نمونه سوال های سال های قبل رو گیر بیار. حالا می تونی از سال بالایی ها بگیری یا معلم و یا کتب کمک آموزشی یا هر چیز دیگه ای. اونا رو حل کن. خیلی از سوالاتی که در امتحانات طرح میشن تکراری هستند و یا نهایتا یک  تغیرات جزیی دارند.

 

 

خلاصه اینکه

 

 

درسته که خیلی از عواملی هستند که استرس رو می تونه کاهش بده. (که در بالا ذکر شد.) اما دانش آموزی که در طول ترم درس های رو نخونده و هموشو گذاشته برای شب امتحان قطعا با تغذیه و راه کارهای دیگه نمیشه بش کمک کرد. در کل می خواستم بگم بهترین راه نجات از اضطراب های قبل امتحان درس خوندن در طول ترمه. کسایی که خیالشون راحته که تمام درس ها رو بلدند. اضطراب براشون مفهومی ندارند.

 

 

 

 

موفق باشید

گروه مشاوره ای مهندس محجوبه عظیمی

 

 

 

 

 

نظرات شما



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


با عضویت در خبرنامه، تازه‌ترین نوشته‌های سایت را در ایمیل‌تان دریافت کنید. برای عضویت نشانی ایمیل خود را وارد کرده و بر روی دکمه عضویت کلیک نمایید.

تمامی حقوق برای {your site} محفوظ می باشد.

طراحی و اجرا : اِدو وب