به دنبال یک جلسه مشاوره رایگان هستید؟



شبکه های اجتماعی

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More

دسترسی سریع

تبلیغات

راهکارهایی برای دانش آموزان پرخواب

راهکارهایی برای دانش آموزان پرخواب

 

راهکارهایی برای دانش آموزان پرخواب

راهکارهایی برای دانش آموزان پرخواب

 

در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از مشکلات خواب دانش آموزان بپردازیم و آن هم پرخوابی است.

 

مشکلاتی که کم خوابی برای دانش آموزان به وجود می اورد

عدم تمرکز حواس در طول روز ، کم شدن قدرت حافظه و کاهش یادگیری مطالب ، کاهش خلاقیت در حل مسائل و..

 

مشکلاتی که پرخواب ی برای دانش آموزان به وجود می آورد

ایجاد حالت کسلی و بی حوصلگی ، کم شدن انرژی بدن به دلیل همان احساس بی حوصلگی ،

از دست دادن زمان مفید

 

راهکارهایی برای دانش آموزان پرخواب

  • سعی کنید در ساعت مشخصی به رخت خواب بروید و ساعت مشخصی برخیزید. تا ساعت بیولوژیکی بدن شما تنظیم شود. بهترین زمان خواب بازه بین ۱۰ شب تا ۶ صبح است.
  • اگر می خواهید الگوی خواب خود را تغییر دهید به یک باره انجام ندهید. این یک روند ند هفته است تا به تدریج بدن بتواند عادت کند.
  • خواب بعد ظهر را تا حد ممکن کم کنید
  • شام فراوان و سنگین نخورید تا راحتتر بخوابید
  • برنامه درسی خود را هدفمند و منظم کنید. داشتن برنامه ریزی درسی دقیق انگیزه ای قوی است که به موقع برخیزید.
  • اگر صدای زنگ موبایل و یا ساعت شما را بیدار نمی کند حتما از یک نفر کمک بگیرید تا او شما را بیدار کند.

 

تذکر: بحث ” خواب مناسب” را جدی بگیرید. چرا که هورمون های رشد در طول خواب شبانه ترشح میشود و شب بیدار ماندن ها و از آن طرف دیر بیدار شدن ها علاوه بر اینکه بر فعالیت های بدن فرد در روز آینده تاثیر منفی خواهد گذاشت باعث عدم رشد صحیح و به موقع ارگان ها و اندام های بدن نیز خواهد شد .

 

 

موفق باشید

گروه مشاوره ای مهندس محجوبه عظیمی

برای دریافت اولین جلسه مشاوره ای رایگان خود اینجا کلیک کنید.

 

 

نظرات شما



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


با عضویت در خبرنامه، تازه‌ترین نوشته‌های سایت را در ایمیل‌تان دریافت کنید. برای عضویت نشانی ایمیل خود را وارد کرده و بر روی دکمه عضویت کلیک نمایید.

تمامی حقوق برای {your site} محفوظ می باشد.

طراحی و اجرا : اِدو وب