کلید کنکور | مشاوره و برنامه ریزی کنکور

به دنبال یک جلسه مشاوره رایگان هستید؟



شبکه های اجتماعی

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More

دسترسی سریع

تبلیغات

دیگه نمی خوام آدم تنبلی باشم

دیگه نمی خوام آدم تنبلی باشم

 

 

دیگه نمی خوام آدم تنبلی باشم

دیگه نمی خوام آدم تنبلی باشم

 

 

 

چگونه از تنبلی و کسلی خود را نجات دهیم؟

چگونه هر روز در مطالعه پیشروی داشته باشیم؟

چگونه دیگر تنبل و بی حوصله نباشم؟

 

 

 

 

تنبلی، بی حالی یا بی حوصلگی هر چی که اسمشو بذاریم ما رو از درست زندگی کردن دور می کنه. و باعث میشه در مسیر رسیدن به اهدافمون شل و بی اراده باشیم. تنبلی برای هرکس ممکنه دلیل متفاوتی داشته باشه. ولی هر طور شده باید تنبلی از زندگی تک تک ماها حذف بشه. در اینجا روش های مقابله با تنبلی رو یاد میگیریم. مخصوصا اگه کنکوری هستی همین الان باید با تنبلی خداحافظی کنی.

 

 

 

۱- خواب زیاد ممنوع

 

این تصور که استراحت بیشتر باعث به دست آوردن انرژی زیادتر می شود کاملا اشتباه است. استراحت و خواب باید به اندازه نیاز بدن باشد. که اگر بیشتر شود نه تنها اتلاف وقت، بلکه تنبلی و بی حوصلگی را به دنبال دارد.

 

 

۲- به اهدافت زیاد فکر کن

 

سعی کن اهدافت را مرتب به خودت یادآوری کنی و از آنها نقشه ای در ذهنت و یا حتی روی کاغذ داشته باشی. با فکر کردن به اهداف و آینده ای روشنی که قرار است برای خودت بسازی، انگیزه خودت را چند برابر کن. آدم با انگیزه و هدفدار خستگی سرش نمی شه و تا رسیدن به هدفش لحظه ای مکث نمی کنه.

 

 

۳- اهدافت رو به بخش های کوچکتری تقسیم کن

 

اهدافت رو به بخش های کوچکتری تقسیم کن و روی کاغذ بیارشون. هر روز که به هر کدومشون میررسی در لیستت علامت بزن. این کاغذ رو در جایی بزن که بیشتر رفت و آمد رو داری. این طوری روند پیشرفت خود بیشتر برایت قابله لمسه.
موضوعی که این ترفند رو خیلی خیلی هیجان انگیز می کنه اینکه با دیدن پیشرفت خودت انگیزه می گیری. چون دیگه رو غلطک افتادی و مزه شیرین موفقیت رو چشیدی دوست داری مدام اون لذت برات تکرار شه . تلاش و تلاش و تلاش و…. عالیه مگه نه؟

 

 

 

۴- به طور مرتب ارزش اهدافت رو تکرار کن

 

یه بخش از موفقیت به این مربوط میشه که در کنار هدفت به این موضوع فکر کنی که چرا این هدف مهمه؟ اگه ندونی چرا داری این هدف رو دنبال میکنی خیلی طبیعیه که وسط راه خسته بشی و هیچ وقت به اون هدف نرسی. بهتره همیشه به علت مهم بودن اهداف و آرزوهات فکر کنی.

 

 

۵- پیشرفت های خودت را ارزیابی کن

 

برای همه ما پیش آمده که بعد از مدتی سعی و تلاش انگیزه رو از دست می دهیم .و به عبارتی در کارها شل میشیم. اینجاست که باید شیوه ت رو تغیر بدی. مثلا می بینی هر چی درس می خونی ولی ریاضت مثل روز اول ضعیف باقی مونده. بگرد تا راه حل این مشکل رو پیدا کنی شاید مسیر رو درست انتخاب نکردی. برای حل این مشکل می تونی روش مطالعه نفرات موفق یا معلم ها و یا مشاوران استفاده کنی .و یا خیلی از راه های دیگه که برای هر شخص متفاوته. پس بگرد تا پیداش کنی. موفقیت جز با سعی و تلاش به

دست نمی اید. هدف های بزرگ ، تلاش و پیگیری های بزرگ را هم می طلبه.

 

 

۶- لباس هات رو اتو کن

 

بعضی وقت ها پیش می اومده که داری درس می خونی ولی حواست جای دیگه است و تمرکز نداری. در این شرایط سریع باید به داد خودت برسی. تا دوباره تمرکزت رو به دست بیاری. برای مثال می تونی لباساتو اتو کنی. بعد چند دقیقه متوجه میشی داری وقتت رو الکی تلف می کنی. این تلنگری میشه برات تا سریع لباستو اتو کنی و سراغ درسات برگردی. حتما هم نباید که اتو کردن باشه. متناسب با شرایط خودت یه کاری کن تا مغزت توانایی تمرکز دوباره رو به دست بیاره.

 

 

۷- ورزش جز ضروریاته

 

بارها و بارها تاکید شده که برای بچه های کنکوری و کسانی که ساعات طولانی در روز رو صرف درس خوندن می کنند ورزش کردن خیلی ضروریه. چرا که جریان خون رو در مغز افزایش میده و انرژی بدن و قدرت تمرکز رو بالا میبره. اصلا فک نکن که اگه نیم ساعت تایم ورزش رو به درس اختصاص بدی کار مفید تری انجام دادی. درسته که ساعات مطالعه بیشتر شده ولی کیفیت درس خوندنت کمتر بوده.

 

 

 

موفق باشید
گروه مشاوره ای مهندس محجوبه عظیمی
ما راه را به شما نشان می دهیم.

 

 

 

 

 

 

نظرات شما



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


با عضویت در خبرنامه، تازه‌ترین نوشته‌های سایت را در ایمیل‌تان دریافت کنید. برای عضویت نشانی ایمیل خود را وارد کرده و بر روی دکمه عضویت کلیک نمایید.

تمامی حقوق برای {your site} محفوظ می باشد.

طراحی و اجرا : اِدو وب